Gravel kola: Perfektní společníci na každou cestu
Kategorie kol s označením gravel bike je čím dál populárnější, a proto se jí i jednotlivé značky věnují stále ve větší míře. V tomto článku vám tak představíme kola značek GT, Cannondale a Giant na kterých se vám pokusíme poodhalit rozmanitost této nabídky na trhu.
V poslední době pozorujeme výrazný nárůst zájmu o gravel kola, které nezaleknou ani náročnějšího terénu. Pro mnohé cyklisty se stává gravel bike logickým rozšířením jejich cyklistické sbírky, díky osvědčenému principu n+1, který říká, že ideální počet kol je vždy o jedno více, než aktuálně vlastníte.
Pro fanoušky horských kol nabízí gravel bike příjemnou změnu díky své jednoduchosti a rychlosti. Ty, kdo dosud upřednostňovali silniční kola, naopak potěší jeho odolnost a schopnost zvládnout i méně kvalitní povrchy, kde se čistokrevná silnička musí zastavit. A to vše bez nutnosti obětovat pocit rychlé a efektivní jízdy.
Gravel bike se tak rychle stává ideálním společníkem nejen pro dobrodruhy, kteří o víkendech unikají za hranice města, ale i pro každodenní jezdce hledající spolehlivý a všestranný dopravní prostředek do práce i pro volný čas. Jeho univerzální povaha dělá z gravel kola perfektního kandidáta pro každého, kdo touží objevovat neznámé cesty a nechce se nechat omezovat terénem.
Zpátky do minulosti aneb GT Grade jako zakladatel kategorie gravel
V úsvitu éry oblíbenosti gravel biků stál jeden hrdina – GT Grade. Tento průkopník od americké značky GT se v roce 2014 objevil na scéně a okamžitě způsobil revoluci mezi koly s charakteristickými berany. V té době byly kotoučové brzdy a možnost použití širokých plášťů spíše raritou, daleko od dnešní běžné výbavy. Během téměř desetiletí si GT Grade vybudoval loajální komunitu fanoušků a spokojených uživatelů. Pro modelový rok 2024 přichází GT s úplně novou verzí Grade, která si od svého legendárního předchůdce bere to nejlepší a přidává ještě víc.
Triple Triangle a plovoucí sedlové vzpěry: Evoluce v pohodlí a efektivitě
GT Grade, ikona mezi gravel koly, si zachovává svůj kultovní design s Triple Triangle, ale tentokrát přichází s významnou inovací - absencí přímého spojení sedlových vzpěr se sedlovou trubkou. Tento krok přináší ještě větší míru pohodlí, než jsme byli u „Grejdyny“ zvyklí. Pohodlí pro sedací partie zajišťují sedlové vzpěry, které kombinují jádro ze skelných vláken obalené vnější karbonovou vrstvou.
Ovšem pohodlí není jedinou předností této nové konstrukce. Díky optimalizovanému odpružení zůstává zadní kolo v neustálém kontaktu s podložkou, což zvyšuje efektivitu přeměny energie na pohyb vpřed. S GT Grade se tak stanete rychlejšími a efektivnějšími, a to i na nerovném terénu.
Navíc, GT Grade nezklame ani ve stoupáních. Díky rámu vyrobenému z uhlíkového kompozitu se hmotnost základního karbonového modelu může pyšnit pouhými 980 gramy. Pro cyklisty, kteří své kolo využívají po celý rok, je jistě dobrou zprávou přítomnost závitových vložek a nasazovacího úchytu pro blatníky, což usnadňuje montáž doplňků a zvyšuje univerzálnost kola v různých podmínkách.
A co nového přináší GT Grade?
Přestože klasické prvky jako Triple Triangle a Floating Seat Stays zůstávají zachovány a přinášejí osvědčené vlastnosti, GT Grade se nebojí novinek. S vědomím, že gravel cyklisté vyhledávají stále rozmanitější a náročnější terény, byla přizpůsobena i kapacita plášťů. Nyní snadno umístíte pláště s rozměrem 700x45 mm, dokonce i s instalovanými blatníky, zatímco bez blatníků se do rámu vejdou pláště až do šířky 50 mm. Tato novinka umožňuje jezdcům vydat se na ještě drsnější a neznámější trasy s důvěrou v jejich kolo.
Kola GT Grade se točí kolem pevných os standardního rozměru 142×12 mm vzadu a 100×12 mm ve vidlici, což zajišťuje pevnost a stabilitu i v nejtěžších podmínkách. Nejvyšší model v řadě, Grade Carbon Pro X, pak zdvihá laťku ještě výše díky teleskopické sedlovce ovládané levou brzdovou pákou, což je ideální pro technické sjezdy a náročné terény. Navíc, díky odpružené vidlici Rock Shox Rudy XPLR, je jízda hladká i na nejdrsnějších cestách.
Tyto inovace a vylepšení dělají z GT Grade nejen univerzálního společníka pro každodenní dojíždění, ale především špičkového parťáka pro objevování neznámých cest a dobrodružství v terénu. GT Grade se tak stává ještě všestrannějším, připraveným splnit požadavky jakéhokoli gravel cyklisty.
CANNONDALE TOPSTONE
Cannondale byl vždy znám pro svá neortodoxní řešení a objevování nových vývojových cest. Nejinak je tomu i u modelů Topstone Carbon.
CANNONDALE TOPSTONE
Cannondale Topstone je jméno, které zaznělo v uších fanoušků této značky již mnohokrát. Nejnovější generace tohoto modelu staví na vysoké úrovni zpracování karbonového vlákna, což Cannondale umožňuje díky bohatým zkušenostem s tímto materiálem. Jednou z klíčových inovací je využití odpružení Kingpin, které přináší do světa gravel biků revoluční pohodlí.
Zadní část rámu je spojena s hlavním rámem u napojení řetězových vzpěr na sedlovou trubku pomocí čepu a kluzných pouzder, což umožňuje jemný pohyb celé zadní stavby. Tento mechanismus, podpořený speciální profilací v řetězových vzpěrách, sedlové trubce, horní rámové trubce a sedlovce, nabízí jezdci pohodlí srovnatelné s celoodpruženými koly, přičemž si zachovává charakteristickou jednoduchost a efektivitu, která je typická pro gravel biky.
Tímto způsobem Cannondale Topstone překonává tradiční hranice mezi pohodlím a výkonem, nabízí jezdcům unikátní spojení odolnosti, lehkosti a komfortu, které umožňuje dlouhé hodiny v sedle bez nutnosti kompromisu v terénní schopnosti a ovladatelnosti. Cannondale tak znovu potvrzuje svou pozici inovátora v cyklistickém průmyslu, posouvající hranice možného.
Proportional Response: Optimalizace pro každou velikost
Cannondale implementuje do svých modelů Topstone technologii Proportional Response, což je přístup, který přináší maximalizaci výkonu konstrukce pro každou velikost rámu. Tím je zajištěno, že nezávisle na výšce jezdce získá každý stejně kvalitní zážitek z jízdy, s maximálním zdvihem odpružení až 30 mm pro všechny velikosti. Tato inovace umožňuje jezdcům užívat si nejen většího pohodlí, ale i lepší kontroly nad kolem v různorodém terénu.
Kola standardního rozměru 700 nabízejí možnost osazení plášťů do maximální šířky 45 mm, což je ideální pro rychlou jízdu na smíšených površích. Pro ty, kteří preferují ještě robustnější terénní schopnosti, umožňuje varianta s rozměrem kol 650b použití ještě širších plášťů až do 54 mm, což zvyšuje možnosti průjezdu náročnějším terénem a zlepšuje trakci.
Bez ohledu na to, jestli je váš Topstone vyroben z hliníku či karbonu, Cannondale nabízí širokou škálu pohonů, včetně 1x11, 1x12, 2x11 a 2x12, které, v kombinaci s kazetami nabízejícími široký rozsah převodů, zajistí, že žádný kopec nebude příliš velkou výzvou. Pevné osy zajišťují pevné a stabilní uchycení kol v rámu i vidlici, což přispívá k celkové robustnosti a odolnosti kola, připraveného na jakékoli dobrodružství.
Gravel bike s navýšenými schopnostmi: Cannondale a evoluce odpružení
Cannondale se neustále posouvá za hranice běžných jízdních vlastností a s nejnovějšími modely gravel biků dokazuje, že inovace je klíčem k poskytnutí ještě lepšího zážitku z jízdy. Společnost úspěšně propojuje koncept předního odpružení, který byl poprvé představen v roce 2015, s revoluční technologií zadního odpružení Kingpin. Tato kombinace zajišťuje mimořádné pohodlí a kontrolu na každém terénu, čímž výrazně rozšiřuje možnosti použití gravel biků.
Přední odpružení nabízí jezdcům ochranu před nárazy a vibracemi od přední části kola, což zlepšuje ovládání a komfort při jízdě po nerovném povrchu. Když se k tomu přidá technologie zadního odpružení Kingpin, výsledkem je skutečně všestranný gravel bike, který si poradí s technicky náročnějšími terény, aniž by to bylo na úkor efektivity nebo rychlosti na hladkém povrchu.
Tato syntéza odpružení nejenže zmírňuje únavu jezdce a zvyšuje pohodlí na dlouhých trasách, ale také zlepšuje trakci a kontrolu nad kolem, což je zásadní pro bezpečnost a výkon v náročných podmínkách. Cannondale tak opět potvrzuje svou roli průkopníka v cyklistice tím, že rozšiřuje definici toho, co gravel bike může nabídnout, a umožňuje cyklistům vydat se na cesty, které byly dříve mimo dosah.
Gravel vidlice Lefty Oliver: Revoluční přístup k odpružení
Cannondale si vytvořil pověst inovátora v cyklistickém průmyslu a jeho modely Topstone Carbon Lefty 1 a Topstone Carbon Lefty 2 jsou toho důkazem. Tyto modely se odlišují od klasických gravel biků především díky speciální vidlici Lefty Oliver, která není jen další verzí známé XC vidlice Lefty Ocho. Lefty Oliver je zcela přepracovaný model, který poprvé spatřil světlo světa na legendárním modelu Cannondale Slate. Nabízí 30 mm zdvihu a sagem (předpětí) nastaveným na hodnotu nula, což kolu Topstone Carbon Lefty poskytuje optimální tuhost, jakou by cyklisté od gravel biku očekávali.
Tato inovativní vidlice zajišťuje, že kolo zůstává pevné a reaktivní na většinu cest, zároveň však dokáže absorbovat nárazy v náročnějších situacích, díky čemuž jezdec získává pohodlí, když je to nejvíce potřeba. Lefty Oliver tak přináší jedinečnou kombinaci pevnosti a adaptabilního odpružení, které se aktivuje jen v momentech, kdy je skutečně vyžadováno.
Tato specifická konfigurace odpružení posouvá hranice toho, co lze od gravel biku očekávat, a nabízí cyklistům jedinečnou výhodu: kolo, které je schopné poskytnout pohodlí a ochranu na náročných terénech, aniž by to bylo na úkor celkové tuhosti a efektivity jízdy na pevnějším povrchu. Cannondale Lefty Oliver je tedy ideálním řešením pro jezdce hledající ultimátní všestrannost a výkon bez kompromisů.
Drát i bezdrát na carbonech: Cannondale Topstone nabízí širokou škálu
Cannondale Topstone v karbonové verzi se prezentuje jako vrchol flexibility a moderní technologie, nabízí totiž možnost výběru mezi klasickým mechanickým a nejnovějším bezdrátovým systémem řazení od SRAM AXS. Tato volnost umožňuje každému jezdci najít přesně takovou konfiguraci, která nejlépe odpovídá jeho stylu jízdy a preferencím.
Bezdrátové varianty přicházejí v několika atraktivních provedeních a konfiguracích, aby vyhověly rozmanitým požadavkům a estetickým představám jezdců:
-
Topstone Carbon Rival AXS zaujme nenápadnou hořčicovou barvou, což je skvělá volba pro ty, kteří dávají přednost subtilní eleganci.
-
Topstone Carbon Apex AXS v zářivém růžovém provedení nabízí odvážnější vizuální výraz a stane se okamžitě rozpoznatelným na každé trase.
-
Topstone Carbon 1 Lefty s osazením Force AXS XPLR přináší revoluční přístup k odpružení s legendární vidlicí Lefty Oliver, což je ideální volba pro jezdce hledající komfort a výkon v terénu.
-
Topstone Carbon 1 RLE s dvojitou sadou 2x12 Force eTap AXS nejen že nabízí bezdrátové řazení, ale také přidává vyspělou elektroniku a osvětlení pro ty, kdo vyžadují maximální technologickou výbavu.
Každá z těchto variant přináší unikátní kombinaci designu, funkčnosti a výkonu, zajišťující, že Cannondale Topstone v karbonové verzi je schopný uspokojit i ty nejnáročnější cyklisty, kteří hledají nejen výjimečný gravel bike, ale také technologický skvost, který posouvá hranice možného.
Osvětlení v základní výbavě: Cannondale přemýšlí o dojíždějících
Cannondale jasně ukazuje, že chápe potřeby moderních cyklistů, kteří využívají svůj gravel bike nejen k objevování neznámých cest o víkendech, ale také jako hlavní dopravní prostředek na každodenní cesty do práce a zpět. Modely Topstone Carbon 1 RLE, Topstone Carbon 2 L a Topstone Carbon 3 L přicházejí na trh již s integrovaným osvětlením od společnosti Lezyne, což cyklistům umožňuje lepší viditelnost a bezpečnost na cestách v jakoukoliv denní i noční dobu.
Zvláště model Topstone Carbon 1 RLE překračuje očekávání s integrovanou zadní blikačkou Garmin Radar, která nejenže zvyšuje viditelnost cyklisty, ale také disponuje pokročilou funkcí detekce provozu. Tato funkce cyklistovi poskytuje včasná upozornění na přibližující se vozidla ze zadu, což je neocenitelná bezpečnostní vlastnost pro každého, kdo pravidelně jezdí ve smíšeném provozu.
Cannondale tak dokazuje svůj závazek k bezpečnosti a pohodlí cyklistů tím, že přidává tyto prvotřídní bezpečnostní prvky do základní výbavy svých modelů. Tato inovace nejen zvyšuje atraktivitu gravel biků Cannondale pro dojíždějící, ale také posouvá laťku pro celý průmysl, co se týče integrovaného osvětlení a bezpečnostních technologií v cyklistice.
Topstone v hliníkovém provedení: Dostupnost a výkon
Cannondale Topstone, gravel bike postavený na rámu z hliníkových slitin, rozšiřuje svou modelovou řadu a přináší nové varianty pro všechny, kteří hledají kombinaci dostupnosti a výkonnosti. V nové nabídce najdeme:
-
Topstone 4, dostupný ve dvou barevných provedeních, který nabízí skvělý vstup do světa gravel biků s pevným hliníkovým rámem.
-
Topstone LTD, který stojí na špičce modelové řady díky osazení sadou Shimano GRX 800, speciálně navrženou pro gravel a adventure cyklistiku, která přináší vysokou úroveň výkonu a odolnosti.
-
Topstone Apex 1, novinkou v řadě, který je vybaven novou mechanickou gravelovou řadou Sram Apex XPLR 1x12. S 40 zubovým převodníkem a 12rychlostní kazetou s rozsahem 11-44 zubů poskytuje ideální rozsah pro široké spektrum terénů.
Rámy všech modelů umožňují montáž plášťů o šířce až 45 mm, což znamená výbornou průchodnost terénem a pohodlí na dlouhých trasách. Bezpočet úchytů na rámu pro brašny a různé vybavení pak umožňuje snadnou přípravu kola na cesty do práce, víkendové výlety nebo i delší expedice.
Celokarbonová vidlice, stejně jako hliníkový rám, je vybavena pevnou osou a moderním úchytem kotoučové brzdy standardu flat mount, což zajišťuje pevnost, bezpečnost a vysokou úroveň ovládání kola.
Hliníkový Cannondale Topstone je tak odolným a spolehlivým společníkem, který je připraven doprovázet vás na každé cestě – ať už míříte do práce nebo se vydáváte za dobrodružstvím.
CANNONDALE SUPERSIX EVO SE: Závodní DNA s gravel twistem
Cannondale SuperSix EVO, jeden z nejnovějších přírůstků do rodiny Cannondale, přichází ve třech specifických verzích, každá s jiným zaměřením, aby vyhověla různým typům cyklistů a terénů.
-
SuperSix EVO CX je model s jednopřevodníkem, který je primárně určen pro cyklokros a je možné jej identifikovat podle přídomku CX. Tato varianta je ideální pro cyklisty, kteří hledají rychlý a obratný bike schopný zvládnout technicky náročné krosové trasy.
-
SuperSix EVO SE se odvážně pouští do teritoria gravel biků s závodním duchem. Tento model přichází s elektronickým řazením SRAM Rival eTap AXS a dvoupřevodníkem, nabízí širší pláště pro větší všestrannost a pohodlí na smíšených površích. S touto konfigurací a nabídkou ve dvou barevných kombinacích je SuperSix EVO SE připraven stát se favoritem mezi závodníky a rekreačními jezdci, kteří touží po rychlosti a efektivitě jak na silnici, tak na lehkém terénu.
-
Pro ty, kteří preferují klasické mechanické řazení a chtějí zůstat věrni tradičním cyklistickým hodnotám, ale nechtějí se vzdát výhod moderního gravel biku, SuperSix EVO 2 přichází s mechanickým pohonem Shimano GRX. Tato varianta spojuje osvědčenou spolehlivost a preciznost mechanického řazení s adaptabilitou a odolností, které gravel biking vyžaduje.
Každá z těchto verzí SuperSix EVO přináší unikátní kombinaci výkonu, technologie a designu, čímž Cannondale opět dokazuje svou schopnost inovovat a překonávat očekávání cyklistické komunity. Ať už hledáte specializovaný bike pro cyklokros, gravel bike s závodním DNA, nebo klasickou mechanickou variantu, SuperSix EVO nabízí řešení na míru vašim potřebám.
Spojení několika trendů: Cannondale Topstone Neo SL
Model Cannondale Topstone Neo SL představuje vzrušující syntézu několika trendů v cyklistice, spojující v sobě všechny výhody tradičního gravel biku s moderní elektrickou asistencí. Díky integrovanému motoru Mahle ebikemotion o výkonu 250Wh, umístěnému v zadním náboji, a baterii schované ve spodní rámové trubce, nabízí Topstone Neo SL diskrétní podporu, která zlepšuje dojezd a zvyšuje radost z jízdy bez toho, aby narušila klasický vzhled kola.
Gravel biking jako kategorie sama o sobě nabízí cyklistům nebývalou svobodu a možnost prozkoumávat různorodé terény, od asfaltových silnic po štěrkové cesty a lehké terénní traily. Přidáním elektrické dopomoci se tato svoboda dále rozšiřuje, umožňující jezdcům užívat si delší vyjížďky, zdolávat náročnější stoupání a objevovat ještě vzdálenější a méně přístupné lokality.
Vyzkoušet gravel bike s elektrickou asistencí jako je Topstone Neo SL, znamená otevřít dveře k novým dobrodružstvím na kole. Jezdci nejsou omezeni typem povrchu a mohou si naplánovat trasy, které by bez dopomoci byly příliš náročné nebo vyčerpávající. Toto kolo nabízí šanci zažít cyklistiku z úplně nové perspektivy, kde je objevování neznámých cest stejně vzrušující jako dosahování fyzických cílů.
Cannondale Topstone Neo SL je tak dokonalým příkladem, jak může inovace v designu kol rozšířit hranice toho, co je možné, a přinést radost a zábavu z jízdy na zcela novou úroveň. Je to o zábavě a radosti - a přesně to by měla být podstata cyklistiky.
EVOLUCE GRAVEL KOLA - GIANT REVOLT
V roce 2013 Giant představil poměrně divoce vypadající kolo s názvem Revolt. V té době byla kategorie gravel kol ještě zcela okrajová a příznivci ježdění po šotolině museli být hodně kreativní při výběru vhodného kola – většinou si vybrali kolo cyklokrosové nebo silniční a upravili ho tak, aby na něm zvládli dlouhé jízdy ve smíšeném terénu.
Když se na scéně objevila první generace modelu Revolt, byla to skutečně „revolta“. S výrazným slopingem (snížení horní rámové trubky), hodně nízko položenými sedlovými vzpěrami, kotoučovými brzdami a tenkou karbonovou sedlovkou umožňující mírnou flexi pro vyšší komfort to byl hodně progresivní počin. Některé z původních designových konceptů Revoltu ovlivnily následující gravel modely a jezdcům, kteří chtěli dál posouvat své limity při jízdě ve smíšeném terénu, se tím otevřely nové možnosti.
Profesionální gravel závodníci našeho továrního týmu Giant Factory Off-Road Team se pravidelně zúčastňují nejrůznějších gravel závodů, kterých – díky velkému zájmu – rychle přibývá a často přilákají i světoznámé profesionály z WorldTour. Naši jezdci se v těchto závodech mohou plně spolehnout na své závodně vyladěné karbonové gravel speciály Revolt Advanced Pro. A byly to právě jejich poznatky a požadavky, co nám pomohlo při vytváření zcela nové generace modelu Revolt, a to jak v karbonovém, tak i v cenově dostupnějším hliníkovém provedení. Výsledkem je všestranné gravel kolo určené jak na gravel závody, tak i na běžné ježdění.
Ať už tedy míříte na stupně vítězů v gravel závodech, pokoušíte se o svých prvních 160 kilometrů ve smíšeném terénu (po vzoru amerických závodů na 100 mil) nebo plánujete vícedenní biketrip zahrnující silnice, štěrk i hlínu, nový Revolt bude tím pravým kolem – nabídne vám nízkou hmotnost, příjemnou poddajnost a také možnost přizpůsobit si kolo různým podmínkám nebo vašim osobním preferencím. Je to zkrátka kolo, se kterým si vaše cyklistická dobrodružství užijete na maximum.
NÍZKÁ HMOTNOST A MODERNÍ GEOMETRIE
Rámy nových modelů Revolt, ať už karbonových nebo hliníkových, prošly důkladnou inovací, aby byla zvýšena nejen efektivita, ale i všestrannost kola. Tyto změny v geometrii kola se projevují kratším rozvorem a stopou vidlice, což vede k živějšímu a citlivějšímu pocitu při jízdě v široké škále terénů. Klíčovou úpravou je snížení středu gravitace (BB drop), který se z původních 70 mm posunul na 80 mm, což přispívá k lepší stabilitě. Reach, tedy vodorovná vzdálenost od středu kola ke středu horní části hlavové trubky, byl prodloužen, což umožňuje lepší kontrolu nad kolem, a úhel hlavové trubky byl upraven na strmější, což zlepšuje ovladatelnost při rychlé jízdě.
V karbonovém provedení se nové modely Revolt pyšní nejlehčím rámem, jaký byl kdy vyroben, což je výsledek spolupráce s gravel závodníky továrního týmu. Díky těmto inovacím jsou kola Revolt optimalizována pro rychlost a agilitu a excelují v mnoha situacích, od stoupání na polních cestách, přes manévrování na sypkém štěrkovém povrchu, až po sprinty k cíli po dlouhých hodinách v sedle. Tyto změny podtrhují zaměření na všestrannost a výkon, což dělá z Revolt ideální volbu pro závodníky i rekreační cyklisty hledající spolehlivé kolo pro široké spektrum terénů.
VYSOKÝ KOMFORT
Nový model Revolt přináší revoluční změny v designu a technologii rámu, které mají za cíl zvýšit pohodlí a výkon během jízdy. K těmto inovacím patří níže umístěné sedlové vzpěry menšího průměru, které poskytují lepší poddajnost zadní části rámu. Tento design umožňuje efektivněji pohlcovat nárazy a vibrace z nerovného terénu, což výrazně zvyšuje pohodlí cyklisty, aniž by došlo k oslabení tuhosti rámu při zatáčení, stoupání nebo jízdě ve stoje.
Dalším klíčovým prvkem, který přispívá k vyššímu komfortu, je sedlovka typu D-Fuse. Tato sedlovka má specifický „D“ profil, který se vyznačuje lepší schopností tlumit nárazy a vibrace ve srovnání s tradičními kulatými sedlovkami. Integrovaná objímka uvnitř sedlové trubky pak umožňuje upevnění sedlovky tak, aby bylo zvětšeno množství materiálu schopného se ohýbat, čímž se dosahuje ještě lepší poddajnosti a pohodlí.
Technologie D-Fuse je aplikována nejen na sedlovce, ale i na řídítkách, což zvyšuje celkovou poddajnost kola při zachování pevného a přesného ovládání. Tato inovace tedy pracuje ve dvou klíčových kontaktních bodech mezi cyklistou a kolem, čímž zvyšuje pohodlí a kontrolu nad kolem v různých jízdních podmínkách.
Hlavní předností technologie D-Fuse je její funkčnost spolu s jednoduchostí a nízkou hmotností. Tato technologie eliminuje potřebu složitějších konstrukčních řešení, jako jsou různé čepy nebo vložky, což by jinak přidalo na celkové hmotnosti kola. Revolt tedy staví na principu maximalizace výkonu a pohodlí při minimalizaci komplexnosti a hmotnosti, což jej činí ideální volbou pro cyklisty, kteří hledají kvalitní a všestranné gravel kolo.
PŘIZPŮSOBENÍ KOLA PODLE TERÉNU
Důležitým prvkem nového Revoltu jsou tzv. flip chip zadní patky, které umožňují měnit rozvor kola o 10 mm. Kratší rozvor přináší vyšší hbitost kola, zatímco nastavení na delší rozvor zlepšuje stabilitu kola ve vyšších rychlostech nebo při jízdě v hrubším terénu. Při delším rozvoru se také zvětšuje prostor pro zadní plášť (až na 53 mm) a prodlužuje se stopa vidlice o 4 mm pro větší stabilitu. Nový rám umožňuje díky speciálnímu adaptéru také volbu typu sedlovky, takže se dá použít buď mírně pružná sedlovka Giant D-Fuse nebo standardní kulatá sedlovka 30,9 mm – díky tomu rám umožňuje použití teleskopické sedlovky. Pro hodně dlouhé vyjížďky nebo vícedenní bikepacking je Revolt vybaven šesti montážními body, které se dají využít nejen pro košíky na bidon, ale v případě úchytů na horní rámové trubce a na vidlici také na brašny. Rám je kompatibilní také s dlouhými blatníky a speciální adaptér na sedlovku umožní instalaci nosiče.