Technologie GIANT ODPRUŽENÍ FLEXPOINT PRO

TECHNOLOGIE GIANT_flexpoint_pro.jpg

Zadní odpružení FlexPoint Pro se zdvihem 100 mm bylo navrženo pro XC ježdění a závody a přináší vysokou efektivitu a citlivé ovládání kola. Jedná se o přepákovaný jednočep – osvědčené řešení, které využívá pružnosti zadní stavby bez mechanického čepu a bez spodního vahadla. Pro dosažení nízké hmotnosti je celá zadní stavba včetně vahadla, v němž je uchycen tlumič, vyrobena z karbonu.

#ShowMore#

FlexPoint Pro je naše nové zadní odpružení navržené speciálně pro závodní a výkonnostní cross-country, což je disciplína, kde je vyžadována především nízká hmotnost, vysoká efektivita a citlivé ovládání kola. FlexPoint Pro je v principu jednoduchý, ale přitom skvěle fungující systém, který poskytuje hladký a aktivní zdvih 100 mm a nabízí tu správnou kombinaci efektivity při šlapání a jistoty ve sjezdech.

Jedná o tzv. přepákovaný jednočep, což je osvědčené a široce používané řešení pro odpružení zadní stavby, které ve srovnání s dříve používaným a po technické stránce složitějším odpružením Maestro (tzv. virtuál) přináší úsporu hmotnosti – vynecháno je totiž spodní vahadlo. Systém je navíc kompletně vyroben z karbonu pro dosažení nízké hmotnosti a vysoké tuhosti – karbonová je tedy celá zádní stavba i vahadlo, v němž je uchycen tlumič.

Horní vahadlo je vyrobeno z jednoho kusu karbonového kompozitu. Hlavní podstatou této technologie zvané Advanced Forged Composite Technology je vícesměrová karbonová konstrukce a inovativní proces formování extrémně vysokým tlakem. Výsledný produkt je lehčí a zároveň tužší a pevnější než stejný výrobek z hliníku nebo běžného kompozitu.

Oproti předchozí generaci Anthem Advanced Pro 29 je nový rám o 250 gramů lehčí. Oblast středového složení je o více než 20 % tužší a rám také přidává více než 7 % torzní tuhosti.

                                                                                           

PLYNULEJŠÍ A RYCHLEJŠÍ

 TECHNOLOGIE GIANT/FlexpointPro_1 
 
Osvědčená jednočepová konstrukce s přepákováním poskytuje vysokou efektivitu, trakci a kontrolu, což XC jezdci ocení v prudkých stoupáních, technických pasážích i rychlých sjezdech plných nerovností.
 

ÚSPORA HMOTNOSTI

TECHNOLOGIE GIANT_FlexpointPro_2

Díky vynechání spodního vahadla (a jeho ložisek) a použití nejmodernější karbonové konstrukce přináší systém FlexPoint Pro významnou úsporu hmotnosti ve srovnání s konstrukčně složitějšími systémy odpružení.

MÉNĚ JE VÍCE

TECHNOLOGIE GIANT_FlexpointPro_3

Díky lehké flexi (pružení) zadní stavby, přesněji řečeno v místech, kde se sbíhají sedlové a řetězové vzpěry, není třeba žádný čep na zadní stavbě a přesto je systém aktivní a poskytuje výbornou trakci, to znamená kontakt kola s povrchem.

JAK TO FUNGUJE

TECHNOLOGIE GIANT/FlexpointPro_4

ŽÁDNÝ MECHANICKÝ ČEP NA ZADNÍ STAVBĚ
Odpružení FlexPoint Pro na rozdíl od konkurenčních čtyřčepových systémů nepotřebuje ke své funkci žádný mechanický čep na zadní stavbě – k dosažení zdvihu 100 mm zde postačí mírná pružnost celokarbonové zadní stavby.

 

TECHNOLOGIE GIANT_FlexpointPro_5

JEDNOČEPOVÁ KONSTRUKCE S PŘEPÁKOVÁNÍM
Přepákovaný jednočep i při své konstrukční jednoduchosti poskytuje maximální účinnost odpružení, aniž by docházelo k narušování odpružení působením zadní brzdy nebo ke zpětnému rázu do pedálů při kompresi tlumiče.

 

TECHNOLOGIE GIANT_FlexpointPro_6

ADVANCED COMPOSITE ZADNÍ STAVBA
Karbonová zadní stavba je protažena až ke spodnímu oku tlumiče. Vynecháno je tedy spodní vahadlo, což přináší významnou úsporu hmotnosti ve srovnání s konstrukčně složitějšími systémy se dvěma vahadly.

 

Diskuze (0)

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: