Technologie GIANT ODPRUŽENÍ FLEXPOINT PRO
Zadní odpružení FlexPoint Pro se zdvihem 100 mm bylo navrženo pro XC ježdění a závody a přináší vysokou efektivitu a citlivé ovládání kola. Jedná se o přepákovaný jednočep – osvědčené řešení, které využívá pružnosti zadní stavby bez mechanického čepu a bez spodního vahadla. Pro dosažení nízké hmotnosti je celá zadní stavba včetně vahadla, v němž je uchycen tlumič, vyrobena z karbonu.
#ShowMore#
FlexPoint Pro je naše nové zadní odpružení navržené speciálně pro závodní a výkonnostní cross-country, což je disciplína, kde je vyžadována především nízká hmotnost, vysoká efektivita a citlivé ovládání kola. FlexPoint Pro je v principu jednoduchý, ale přitom skvěle fungující systém, který poskytuje hladký a aktivní zdvih 100 mm a nabízí tu správnou kombinaci efektivity při šlapání a jistoty ve sjezdech.
Jedná o tzv. přepákovaný jednočep, což je osvědčené a široce používané řešení pro odpružení zadní stavby, které ve srovnání s dříve používaným a po technické stránce složitějším odpružením Maestro (tzv. virtuál) přináší úsporu hmotnosti – vynecháno je totiž spodní vahadlo. Systém je navíc kompletně vyroben z karbonu pro dosažení nízké hmotnosti a vysoké tuhosti – karbonová je tedy celá zádní stavba i vahadlo, v němž je uchycen tlumič.
Horní vahadlo je vyrobeno z jednoho kusu karbonového kompozitu. Hlavní podstatou této technologie zvané Advanced Forged Composite Technology je vícesměrová karbonová konstrukce a inovativní proces formování extrémně vysokým tlakem. Výsledný produkt je lehčí a zároveň tužší a pevnější než stejný výrobek z hliníku nebo běžného kompozitu.
Oproti předchozí generaci Anthem Advanced Pro 29 je nový rám o 250 gramů lehčí. Oblast středového složení je o více než 20 % tužší a rám také přidává více než 7 % torzní tuhosti.
PLYNULEJŠÍ A RYCHLEJŠÍ
ÚSPORA HMOTNOSTI
Díky vynechání spodního vahadla (a jeho ložisek) a použití nejmodernější karbonové konstrukce přináší systém FlexPoint Pro významnou úsporu hmotnosti ve srovnání s konstrukčně složitějšími systémy odpružení.
MÉNĚ JE VÍCE
Díky lehké flexi (pružení) zadní stavby, přesněji řečeno v místech, kde se sbíhají sedlové a řetězové vzpěry, není třeba žádný čep na zadní stavbě a přesto je systém aktivní a poskytuje výbornou trakci, to znamená kontakt kola s povrchem.
JAK TO FUNGUJE